همه چیز در باره جن
 
 
 

   - همه چیز در باره جن


 

   مقدمه:  

  آنان که ماورای طبیعت ؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ کسانی هستند که آنچه را نمی بینند باور ندارند . اینها معمولا فقط آنتی تزقصه های جن وپری مادربزرگ ها هستند؛ که حتی زحمت دانستن کوچک ترین اطلاعاتی جزنقد داستان گرمابه های تاریک و عروسی جن ها واز این قبیل داستانها رابه خودشان نداده اند. این تیپ آدمها از 7 سالگی که مادر بزرگشان  داستانهای جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می کرده ،هنوز زیر لحاف هستند و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و توان درک و پذیرش راز را ندارند. . فکر می کنید چنددرصد مردم واقعی با این مسائل برخورد می کنند؟ و به بی نهایت بودن مخلوقات خدا اعتقاد قلبی دارند؟ برای اکثریت مردم جنها فقط موجودات نامرئی داستانهای قدیمی هستند و حضورشون در دنیای نیمه متمدن واقعی غیرممکنه. حتی بعضی از مسلمانهای مذهبی می گن که: بله ما قبول داریم جن هست و با انسان زندگی می کنه چون در قرآن اومده ولی خب بهتره زیاد در موردش فکر نکنیم و به خرافات نپردازیم! چطور برای سایر مسائل که در قران اومده هزار جور تبصره و کتاب توضیح المسائل و تحلیل کارشناسی واجبه ولی اگر در مورد موجودات ماوراالطبیعه صحبت کنیم خرافه ست؟ حتی بین کسانی که اعتقاد واقعی دارند هم تعداد کسانی که جنها رو ببینند زیاد نیست و اغلب انگشت شمارند. به همین دلیل که ما مجبوریم همیشه از دیگران مخفی کنیم. چون اگر بگیم ممکنه باعث تمسخر بشه و نهایتا تحریک و ایجاد تشنج در جمع !

      آفرینش جن:

    تقدم خلقت جن بر انسان: روز شنبه تعلق به سیاره ی زحل دارد و روزی است که در چنین روزی ابوالجان پدر جنیان خلق گردید و عید یهودیان است.   در تفسير  منهج الصادقين از تاليفات  ملا فتح الله کاشاني امده است : ميان خلقت  ابوالجان« پدر جنيان » و حضرت ادم « پدر ادميان » شصت هزار سال فاصله بوده و در روايتي ديگر ، علامه مجلسي در سماء العالمِ،بحار الانوار از حضرت  امير المومنين علي (ع) روايت کرده : هفت هزار سال قبل از خلقت ادم ، بر روي زمين دو طايفه  زندگي ميکردند ، طايفه ي جن و طايفه ي نسناس.

نسناس طايفه اي بودند که قدري به انسان شباهت داشتند و داراي يک دست و يک پا و بجاي دهان ، منقار داشتند و مانند چارپايان  ميچريدند ، اغلب اين دو طايفه ، در جنگ و نزاع بودند اما فساد و سرکشي جنيان بيشتر بود و  خداوند  جمعي از فرشتگان را به جنگ  انان فرستاد،در اين جنگ جمع کثيري از جنيان کشته شدند جمعي نيز اسير و تعدادي نيز به جنگل ها و صحرا ها گريختند . به اذن خداوند کودکان و خردسالان و زنان و مومنين  جنيان ، امان داده شدند . يکي از کودکان جنيان بنام « عزازيل »، شيطان لعنت الله عليه بود که خداوند دو فرشته را مامور نگهداري و تربيت او نمود فرشتگان ، اورا به اسمان ها بردند ، شيطان بواسطه ي تعليماتي که گرفته بود و کثرت عبادت و بندگي خدا ، به درجه و مقامي رسيد  که همچو فرشتگان مقرب درگاه الهي گرديد ولي پس ازشش هزار سال عبادت ، هنگامي که حضرت ادم خلق گرديد تمام فرشتگان که شيطان نيز در بين انان بود ، بر ادم سجده نمودند ولي شيطان ، بخاطر خباثت  و شرارت نهفته در ذاتش ، از امر خداوند سر پيچي کرد. جنيان چون مانند فرشتگان معصوم نيستند دچار خطا و لغزش ميشوند ، بهمين خاطر بود که ابليس مغرور به جنس خود که از اتش بود به درگاه الهي عرض کرد : چگونه من که از جنس اتش و برترم بر ادم که از جنس خاک است سجده کنم. از حضرت امام صادق (ع) نقل شده  که : پس اينکه ابليس از بارگاه الهي رانده شده ، قادر بود تا هفت اسمان بالا برود و به سخنان فرشتگان گوش کند و خبر هاي اسماني را کسب کند ( استراق سمع)اما با تولد حضرت مسيح (ع) از بالا رفتن به سه آسمان بالايي منع شد و فقط ميتوانست تا چهار اسمان بالا برود و وقتي حضرت رسول اکرم (صل الله عليه و اله ) بدنيا امد ، ابليس از صعود به تمام طبقات اسمان ها منع شد و از ان پس فرشتگان ، شياطين جن را با تيرهاي شهاب از درهاي اسمان راندند و براي هميشه از صعود به اسمان ها محروم شدند.

در کتاب « اسفار حضرت ادم (ع) » امده : اسم پدر جنيان «‏ طارنوش » بوده و لقب ان  « جانّ »  ميباشد.وقتي فرزندان و نسل طارنوش در روي زمين زياد شد خداوند ديني براي انان برگزيد و ابوالجان  و فرزندانش و جنيانِ پيروش  ، احکام شريعت را قبول کردند و مدتي بدين منوال زندگي کردند تا اينکه بناي سرکشی و نافرماني گذاشتند و خداوند پس انکه حجتش را بر انان تمام کرد، به عذابي دردناک گرفتارشان گردانيد و همه را بغير از مؤمنان هلاک گردانيد.   پس از جان خداوند ، جن ديگري بنام « حليايش » را شريعت جديدي عطا نمود اما چون اساس فکر جنيان بر شرّ بود ، دوباره راه نافرماني در پيش گرفتند و مجدداْ خداوند بر انان عذاب نازل نمود . سپس خداوند جن ديگري بنام « مليقا » را حاکم بازماندگان از جنيان نمود ولي اين طايفه همچنان به راه نادرستي گام بر ميداشتند و باعث شدند تا خدواند بار ديگر بر انان عذاب نازل کند.   پس از آن عذاب ، جن ديگري بنام « هاموس »  که به زيور فضل و دانش آراسته بود حاکم جنيان گرديد . پس از فوت هاموس ، اشرار بني جانّ ، کفران نمودند و خداوند بر انان رسولاني ديگر فرستاد ولي جنيان هدايت پذير نبودند و حکمت الهي مقدّر گرديد  که بار ديگرآنان را عذاب نمايد.   از سويي ديگر جمعيت جنيان پس ازگذشت مدتي افزوده شد و بتدريج از جزاير و مواضع غير مسکوني  بيرون امده و در سرزمين هاي اباد سکنا گزيدند . با زياد شدن جمعيت جنيان ، بر تعداد کافران و نافرمانان از امر الهي افزوده شد تا جايي که شيطان که در ان موقع از مقربين بارگاه الهي بود از خداوند اجازه خواست به منظور هدايت و ارشاد جنيان بر زمين فرود آيد و خداوند نيز او را با جمعي از فرشتگان به زمين فرستاد و گروهي اندک نيز به اطاعت انان در آمدند.   از جانب شيطان « سهلوب بن ملاتب » ماموريت يافت تا به نزد بزرگان جنيان رفته و به هدايت و ارشاد انان مشغول گردد ولي جنيان از بس ياغي بودند اورا که از مؤمنين جنيان بود ، کشتند پس از اينکه غيبت سهلوب طولاني گشت ، شيطان يکي ديگر از پاکان جن را مامور ارشاد کرد که او را نيز کشتند و همينطور رسولان متعددي از جانب شيطان فرستاده شد که همگي بدست ان ناپاکان کشته شدند . اخر الامر شيطان بنا بر حکم الهي ، « يوسف بن ياسف » را مسئول هدايت  جنيان ياغي نمود . جنيان قصد جان يوسف را نموده بودند که يوسف به لطايف الحيل از چنگ  انان گريخت و تمام واقعه را براي شيطان گزارش کرد . خداوند به عزرائيل دستور داد با جمعي ديگر از فرشتگان به جنگ جنيان رفت و کافران و همه ي اهل طغيان را کشت و تعدادي نيز به اکناف عالم پراکنده شدند.   "صاحب کتاب کلمة اللطایف نوشته است که مجلس وعظ شیطان در پای عرش خداوند برگزار می شد و او بر منبری از یاقوت می نشست و علمی از نور بر بالای سر او نصب می کردند.در مجلس او چندان فرشته حاضر می شدند که تعداد آنان را کسی جز خدا نمی دانست.

    ماهیت جن:

    حقیقت امر این است که جن وجود دارد و در همین عالم ما و کره ی خاکی و کنار ما زندگی می کند.آنان دارای قدرتهای عجیبی می باشند که انسان فاقد آن قدرتهاست و البته آنها در حالات عادی دیده نمی شوند.محکمترین دلیل برای اثبات وجود جن آیات نورانی قرآن و روایات صحیحه می باشد که نمی توان به آنها خدشه ای وارد نمود.آیات فراوانی وجود دارد که از جن صحبت نموده و یا اجنه را مورد خطاب قرار داده است،از جمله ی آن آیات عبارتند از: آیه ی 100 و 112 و 128 و 130 سوره ی انعام آیه ی 38 و 179 سوره ی اعراف آیه ی 88 سوره ی اسراء آیه ی 50 سوره ی کهف آیه ی 17 و 39 سوره ی نمل آیه ی 12 و 14 و 41 سوره ی سباء آیه ی 29 سوره ی فصلت آیه ی 18 و 29 سوره ی احقاف آیه ی 56 سوره ی ذاریات آیه ی 1 و 5 و 6 سوره ی الجن آیه ی 27 سوره ی الحجر آیه ی 15 و 39 و 33 و 56 سوره ی الرحمن و خود سوره ی مبارکه ی الجن

    ۱ـ جن جانوریست دارای شعور؛ و فیزیکی غیر ارگانیک ؛ که از لحاظ شان وجودی ؛ از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می گیرد .در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که؛ پوشیده شده ؛و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست.

2ـ جن ابزار ساز نیست ؛ وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد ؛قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند ؛وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد. زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست .جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است ؛ و از اینجا می توان فهمید که جن ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند ؛ و شهر و کاشانه ای ندارند مکان معمول زندگی آنها کوه وجنگل و دشت است.

 

3ـ جن ها مانند انسان داناونادان ؛ .فرمانده و فرمانبردار ؛ ارباب و بنده ؛ کافر و متدین ؛ شفیق و شرور دارند.وقتی که مردند از بین میروند و نیازی به قبر و گورستان ندارند. 4ـ جن ها مانند انسان نامگذاری می شوند ؛ و دارای اسم و رسم و شهرت هستند دارای زبان خاص ؛ و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدمیان.     روش زندگي آنان مانند  حيوانات است و احتياج به  لباس ندارند ، در سراسر نقاط زمين پراکنده هستند ، بصورت خانوادگي زندگي ميکنند ، جا و مکان خاصي ندارند ، مانند انسان ها نر و ماده دارند، قدرت دافعه نسبت به انسان دارند يعني هر جا انساني پيدا شود ، جنيان بدونه اينکه خودشان متوجه بشوند از انسان دور ميشوند ، قدرت ديدشان از ماده عبور ميکند ، يعني ميتوانند اعماق زمين يا پشت کوه ها را مشاهده کنند ، بسيار دروغگو هستند بخصوص اگر توسط انسان ها براي کسب خبر و اعمال غريبه تسخير و احضار شوند ، جنيان تمامي ميتوانند انسان ها را ببينند ولي انسانها نميتوانند انها را ببينند مگر معدودي که در هر زمان تعدادشان به اندازه انگشتان دو دست هم نخواهد شد که اينان نيز خود دو گروه هستند يکي اناني که تحت تعليمات امور غريبه قرار گرفته اند و دسته ديگر کساني هستند که از بدو تولد بنا بر موهبت الهي و ذاتي ، قادر به ديدن جنيان ميباشند ، حيوانات تمامي جنيان را  ميبينند ولي برايشان بدليل نداشتن قوه ي شعور امري عادي است ، داراي قوه ي ايجاد وهم و گمان در انسان ها هستند يعني ميتوانند خود را در ذهن انسان ها به شکل ها و اندازه هاي مختلفي ظاهر نمايند و يا به شکل حيواناتي که با انسان ها مانوس هستند در مي اورند  ، قدرت تلقين به ادمي را دارند و همين وسوسه هاي شيطاني از نوع تلقين است ، اعمال زشت و پليد انسان ها موجب صدمه ي جنيان و همين عمل باعث ازار رساندن جنيان به انسان ها ميشود ، بدليل نداشتن عنصر خاک ميتوانند طي الارض نمايند ولي سرعت سير انان کمتر از سرعت روح ادميان است.    

جنيان مانند آتش سرخ رنگ هستند و در اين رنگ شدت و ضعف دارند يعني سرخ تيره ، سرخ روشن و غيره و نوعي از جنيان  خاکستري رنگ هستند و طبيعتي خشن دارند و نوع ديگري سفيد رنگ و بسيار زيبا و مانند انسان سفيد پوست هستند و چشمانشان مانند انسان افقي قرار دارد ، همه ي جنيان مو دارند ولي شاخ و دم ندارند ، صدا دارند و بيشتر از حواس پنجگانه ي ادميان دارند و بر خلاف ادميان ، دستگاه گوارش ندارند زير فاقد عنصر خاک ميباشند و از هوا استفاده ميکنند و اب هم جز غذاي انها نميباشد ولي از بوي غذاي ادميان تغذيه ميکنند. آنها اجازه ارتباط با انسان را ندارند ولی به علت اختیار ذاتی که خداوند به آنها دادهاست میتوانند جلوی انسانها ظاهر شوند ولی از کلمات الله ترس و وحشت دارند. اگر کسی شب هنگام آب جوش روی زمین ریخته و بسم الله نگفته باشد ممکن است یکی از فرزندان اجنه را اذیت کرده باشد. مادر و پدر آن جن برای انتقام، نوزاد آن شخص را میربایند و همزاد او را بجایش میگذارند.  

 

  انواع  جن:

   تقسیم بندی اجنه به نوع شاید تقسیم بندی منطقی به نظر نرسد زیرا نوع آنها همان جن است اما چون اختلاف در شکل و شمایل ، مرام ، طریقه زندگی و نیروهای آنها بسیار متفاوت است مجبوریم از لفظ عامیانه انواع استفاده کنیم.  

جن از ابعاد مختلف شامل تقسم بندی مختلف است  

         تقسیم بر اساس ماهیت : آتش،باد،آب(دود)     

         تقسیم بندی از لحاظ مکان زندگی                

         تقسیم بندی بر اساس دین و آئین               

         تقسیم بر اساس طوایف و مرام                    

تقسیم بر اساس طوایف و رفتارها

همانطور که انسانها دارای طوایف گوناگون و قبایل بیشمار هستند، اجنه ، به علت جمعیت زیادشان به نسبت انسانها دارای طوایف بسیار میباشند که قابل شماره نیست . خلقت جن از سه عنصر آب،باد و آتش ترکیب یافته است اما خلقت انسان و حیوانات دیگر از چهار عنصر است که علاوه بر سه عنصر مذکور شامل خاک نیز می شود.نظر به اینکه جنیان عنصر خاک را ندارند ،به همین علت قوه ی سنگینی و جاذبه ی زمین روی آنان اثر ندارد.آل،مرد آزما و بختک نیز تیره هایی دیگر از جنیان به حساب می آیند که هیکل و قامتشان تقریبا به اندازه ی انسان است.شکلهای کلی آنان مثل انسان است.دو چشم،دو گوش،بینی،دهان و غیره دارند.جنیان مثل آتش سرخ رنگ هستند و در این نوع رنگ شدت و ضعف دارند یعنی سرخ روشن،سرخ تیره و غیره.چشم هایشان عمودی (الفی) و پاهایشان کوتاه و گرد است و چیزی مانند سم می باشد نه اینکه سم واقعی باشد.نوعی از جن ها خاکستری رنگ هستند و طبیعتی خشن دارند و معمولا تعرضات و حملاتی که از سوی جنیان در مواضعی چون جنگلها،بیابانها و کوهستانها به انسانها صورت می گیرد از این تیره از جن ها می باشد.نوع دیگری از جنها سفید رنگ و بسیار زیبا هستند،مانند انسان سفید پوست و چشمهایشان نیز مثل چشمهای انسان افقی قرار دارند.   همه ی جنیان مو دارند و مثل بشر رنگهای مختلف دارند،سفید،سیاه،سرخ و غیره.هیچ کدام از جنیان دم و شاخ ندارند.صدا دارند وبیشتر از پنج حس ما را دارا هستند.بر خلاف انسان دستگاه گوارش ندارند چون عنصر خاک در آنان وجود ندارد.مایعات جزء غذاهای آنان نیست و از هوا تغذیه می کنند علاوه بر این از بوی غذاهای انسان نیز می توانند استفاده کنند.   اجازه دارند به بعضی از کرات بروند.اگر به کرات دیگری نمی روند برای این است که یا اجازه ندارند یا شرایط جوی آن کرات برایشان مناسب و مساعد نیست.جنیان به صورت خانوادگی زندگی می کنند و جا و مکان برایشان مطرح نیست.   ابوبکر خضرمی نقل کرده است که حضرت امام صادق علیه السلام به من فرمود:مردم درباره ی ازدواج اولاد آدم علیه السلام چه عقیده ای دارند؟عرض کردم:مردم می گویند که خداوند از حضرت حوا در هر زایمان یک دختر و یک پسر به دنیا آورد و در هنگام ازدواج پسر اول با دختر دوم ازدواج می کرد.حضرت فرمود:این مطلب صحیح نیست.بلکه مطلب درست این است که وقتی فرزندی از آدم علیه السلام به نام هبة الله به دنیا آمد و بزرگ شد حضرت آدم علیه السلام از خداوند در خواست کرد تا او را تزویج دهد.خداوند نیز حوریه ای از بهشت آورد و با او ازدواج کرد و نتیجه ی آن ازدواج چهار پسر بود.پس از آن حضرت آدم علیه السلام در مورد ازدواج فرزند دیگر خود به نام یافث از خداوند راهنمایی خواست که در نتیجه خداوند تعالی دستور داد در طایفه ی جن ازدواج کند که سرانجام حاصل آن ازدواج چهار دختر بود.سپس از جانب درگاه الهی دستور رسید که پسر های هبة الله با دختر های یافث که پسر عمو و دختر عمو بودند،ازدواج کنند.   بر این اساس است که مردم نیز متفاوتند چنانکه بعضی خوشرو،بعضی بد قیافه و بعضی خوش اخلاق و برخی هم بد اخلاق هستند.چون خوبی ها از حوریه و بدی ها از جنیه می باشد.درباره ی طول عمر جنیان چنانکه بعضی از استادان علوم غریبه و افراد متقی و بزرگواری که جنیان را دیده یا مدتی با آنان همنشین بوده اند، شنیده شده که در حدود 500 تا 700 سال و برخی نیز حدود 1000 سال عمر می کنند!پس طول عمرشان به مراتب بیشتر از آدمی است.پس از مرگ جسم مادی جنیان از بین می رود و نیازی به گورستان ندارند.آنان سرما،گرما و درد ندارند اما از لذت و خوشی بهره مندند.با همدیگر الفت خارجی و خانوادگی دارند.کار و شغلی ندارند و مثل سایر حیوانات برای خودشان به صورت آزاد می گردند.جنیان نوعی قوه ی دافعه دارند که وقتی بشر به آنان نزدیک می شود،بدون اینکه خودشان نیز بفهمند از بشر دور می گردند.   قدرت دیدشان از ماده عبور می کند مثلا می توانند اعماق زمین یا پشت دیوارها را ببینند یا اینکه از طرف زمین،طرف دیگر را مشاهده کنند.گفته می شود که بعضی از جویندگان گنج ها برای دستیابی به دفائن و کنوز تحت العرض از جنیان استفاده می کنند اما در اغلب اوقات و موارد این کار غیر ممکن است و تنها توسط جنیانی صورت می گیرد که پس از مدتها تحمل ریاضتهای سخت و شاقه به تسخیر انسان در آیند لذا بعضی از جنیانی که از طریق ارتباط یا احضار مورد سوال قرار می گیرند تا نقطه ی گنجهای مدفون را افشا کنند،تقریبا در همه ی موارد خدعه و دروغ است و جنیان انسانها را به قول معروف سرکار می گذارند و دنبال نخود سیاه می فرستند و در آن هنگام که انسانها گول دروغ و فریب آنها را میخورند و پس از کندوکاو و خاک برداری یا حفاری های پی در پی و زحمت و مرارتهای بی نتیجه ناراحت شده و با هم جر و بحث می کنند،جنیان لذت برده و به آنان می خندند.   جنیان ما انسانها را میبینند هر چند که ما قادر به دیدنشان نیستیم بعضی از انسانها می توانند آنان را ببینند. و ، عده ای دیگر با تحمل پاره ای از ریاضات یا انجام امور غریبه به این مهم یعنی رویت جنیان نائل می گردند اما از انسانها که بگذریم،بیشتر حیوانات آنان را میبینند و این امر برایشان عادی است.جنیان می توانند به هر صورتی که باعث وحشت بشر نشوند،خود را به انسانها نشان می دهند.گفته می شود که اگر جنیان به کرات دیگری بروند دیده می شوند.جنیان دارای قوه ای هستند که می توانند خود را در نظر انسان بزرگ و کوچک جلوه دهند البته این تغییر در ماهیت نیست بلکه اینطور به نظر می رسد.جنیان می توانند خود را به صورت حیوانات در آورند یا خود را به صورت انسان نشان دهند و یا به صورت حیواناتی در آیند که با آدمی مانوس هستند . مانند گربه ها و به خصوص گربه های سیاه!   شبح هایی که در منازل به مردم آسیب می رسانند،جن هستند.اصولا اعمال زشت بشر سبب صدمه ی جنیان می شود و از طرف خداوند اجازه می یابند که بشر را اذیت کنند.اذیتشان از قبیل نفاق انداختن،ترساندن،آفت و بلا و مریض کردن و غیره است.جن زدگی سبب مریضی،دیوانگی و غیره می شود.همانطور که اگر جسم انسان ضعیف شود میکربها راحتتر می توانند به انسان حمله ور شوند،وقتی که روح نیز ضعیف شود،جنیان بنا به مصالحی که اقتضا کند می توانند در جسم رخنه کنند.برای دفع موارد فوق الذکر که توسط جنیان به انسان سرایت کند،از آیاتی خاص از قرآن،تعاویذ،اذکار و اعمالی ویژه استفاده می شود.جنیان می توانند از در و پنجره ی بسته عبور کنند و به علت نداشتن عنصر خاکی قدرت طی الارض دارند یعنی در یک لحظه می توانند از یک طرف زمین به طرف دیگر بروند اما سرعت سیر آنان کمی از روح کمتر است.جنیان با اینکه می توانند به کراتی نظیر زمین که شرایط مناسب برای زیست دارند بروند،مع هذا نمی توانند به خورشید نزدیک شوند.زیرا اشعه ی خورشید نابودشان می کند و بهر حال جنیان موجوداتی مادی هستند.از هر جایی که هوا بتواند عبور کند،جنیان هم می توانند عبور کنند.آنان می توانند از بعد زمان فراتر روند.افکارشان بسیار قوی است و با نوعی تلپاتی افکار را می خوانند.اما آینده ی آدمی را نمی توانند پیش بینی کنند.   در صورتی که اجازه داشته باشند،قدرت تلقین به آدمی را دارند و می توانند روی افکار یک فرد تاثیر گذاشته و هر چه دستور دهند انجام گیرد.وسوسه های شیاطین جن به آدمی خود از نوع تلقین هستند.هوششان بسیار زیاد است و جنبه ی تقلیدشان نیز خیلی قوی است.از آنجایی که همیشه با ما در تماسند به همه ی زبانهای انسانها آشنایی دارند و احتیاج به تحصیل ندارد.آنان نیز با هم چون انسانها شوخی و مزاح دارند اما معایبی دارند بدتر از بشر با این وجود معایبی که بشر دارد آنان ندارند.وقتی که خداوند بشر را خلق کرد،فاصله ای بین بشر و جنیان قرار داد که جنیان بدون اذن خداوند نمی توانند به آدمیان نزدیک شده و به آنان آسیب برسانند.   به علت غلبه عنصر آتش در وجود جن پس از استمرار نزدیکی حالت ضعف بر انسان غلبه میکند . وجود گرم جن تعادل عناصر وجودی انسان را دچار مخاطره کرده باعث از دست دادن انرژی ، آب بدن و مایعاتی در قسمتهای مختلف بدن وجود دارد میشود مانند: مایعی که در ستون فقرات و استخوانهاست. عوارض دیگر انسان در مقاربت با جن  شامل سرگیجه ، ضعف اعصاب ، بد عمل کردن دستگاه گوارش و از دست دادن توان جنسی میباشد.      

  زاد و ولد جن:  

چون در جنیان جنبه عنصریت  آتش بیشتر از آدمی است لذا در امر آمیزش جنسی بتدریج انسان دچار ضعف شده و سرانجام ادامه ی این عمل برای وی غیر ممکن و حتی مخاطره انگیز خواهد بود .(آقای ستار پورابراهیم صاحب کتاب دنیای مرموز جن)   آنها پس از گذشت 5 یا 6 سال از  ازدواج بچه دار شده و حد آکثر حدود 8  بچه میآورند .   اما جمع شدن بعضی شان با بعضی دیگر - هنگام نزدیکی- به صورت پیچیدن است ، مانند دودی که از گلخن و یا کوزه سفالگر بیرون می آید آنها در یکدیگر داخل میشوند و هر یک به تداخل لذتمند میگردند .   در جنیان ، زاد ولد به واسطه القای هوا در رحم ماده آنان واقع میشود . نطفه ریختن آنها مثل بارور شدن درخت خرماست (که از گرد خرمای نر درخت خرمای ماده بارور میشود ) باروری جنیان به مجرد بو یا باد – مانند خوراکشان – میباشد و فرقی نمیکند. بعضی گویند : خداوند برای نخستین موجود از جنیان ، شرمگاهی در وی آفرید که برخی شان با برخی دیگر ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند.   و در آنها خنثی نیز آفرید ( نه مرد و نه زن) ، از این روی جنیان از عالم برزخن اند و هم شباهت به بشر دارند و هم شباهت به فرشتگان ، مانند خنثی که هم شبیه نر است و هم شبیه به ماده. آقای علی باقری صاحب کتاب دانستنیهایی درمورد جن   نکته اول : تولید مثل جن توسط تزریق هوا از طرف نر و پذیرش آن از طرف ماده صورت میپذیرد و این مستلزم آن است که هر دو موجود دارای دستگاه تناسلی خاص باشند  .     نکته دوم : در اجنه شهوت نیز وجود دارد (صرف نظر از زیاد و کم بودن آن) چون اصل وجود شهوت در موجودات برای رغبت به تولید مثل است و در صورتی که شهوت وجود نداشته باشد هیچ حیوان ، انسان و جنی رغبت به این کار را ندارد مانند لذتی که درخوردن غذا وجود دارد و باعث تامین نیرو و بقاء میشود.   نکته سوم : مدت بارداری در زنان جنی طولانی تر از انسانها و بدون هیچگونه سختی و مشقت میباشد.در بعضی کتب مدت حمل و بارداری جن را زمانی بسیار کم بیان شده است.   زمان بارداری جنیان بین 4 تا 5 سال طول میکشد و هرگز دوقلو یا چند قلو باردار نمیشوند زیرا در آنها خاصیت اسپرم مانند انسانها جریان ندارد .    توضیح:   اشکال: در مورد مدت بارداری که چطور ممکن است جمعیت جنیان از ما بیشتر باشد در صورتی که مدت بارداریشان طولانی تر است ؟ جواب : در کنار مدت بارداری طولانی جن باید به طول عمر جن توجه داشت . جنیان به صورت طبیعی بیش از 1200 سال عمر میکنند البته اگر تقدیرشان به علت حوادث یا بیماری یا...به مرگ منتهی نشود .   حالا اگر عمر انسان را بین 70 تا 100 سال در نظر بگیریم که یک دهم عمر جن است و مدت بارداری بارداری انسان 9 ماه یعنی تقریبا  یک پنجم مدت بارداری جن میباشد پس آنها با طول عمر بالا به نسبت انسان ، زمان دو برابر برای تولید مثل دارند . ضمن اینکه انسانها سالهاست که در حال کنترل جمعیت و نسل هستند اما در جامعه جنیان تولید مثل با روند طبیعی رو به افزایش است .   نکته چهارم: سقط جنین در جنیان امکان پذیر نیست چون ضربه خوردن به نوزادی که از جنس لطیف است معنا ندارد استرس و ترس نیز به جنین آنها صدمه نمیزند اما مرگ و میر در نوزادان جن نیز ممکن است و بیشتر علت آن نامتناسب بودن انرژی های جنس نر و ماده است. البته در زمانی که جنین دو رگه انسان و جن باشد سقط جنین مانند انسانها صورت میگیرد.   نکته پنجم : انسان از جن و جن از انسان باردار میشوند و فرزندانی دو رگه حاصل این ازدواج است چگونگی عمل به این شکل است که جنیان از خاصیت شکل گیری در تمام اجزاء به انسان برخوردارند،« پسران آدم با زنانی از جن ازدواج کردند» (بحار ج60 ص312 )   آنها میتوانند شرایط فیزیکی رحم خود را مطابق با پذیرش اسپرم از طرف انسان تنظیم نمایند . مردان آنها نیز توان خاصیت پذیری در تمام اجزاء را از  مردان انسان دارند و حتی میتوانند تولید اسپرم نیز داشته باشند یعنی تطبیق شرایط بارداری به عهده جنیان است . شنیده شده که فرزندان دورگه انسان و جن گرایش عنصری آنها به انسان بیشتر است.   ادیان جنیان ؛   جنیان ادیان و فرقه های متعددی دارند و برای خودشان پیغمبر داشته اند ولی از پیامبران انسانها نیز استفاده کرده اند.برخی از ادیان آنها با انسانها یکی است و برخی بر ما نا شناخته است اما به طور کلی به دو دسته ی مومن و کافر تقسیم می شوند.برخی از اجنه اسلام آوردند و برخی به دینهای قبلی خود ماندند و بسیاری کافر هستند.   [و محققاٌ بسیاری از جن و انس را برای جهنم واگذاردیم..].ّ اعراف ۱۷۹ [و اجنه هم مانند شما آدمیان گروهی کافر شدند و گمان کردند که خدا احدی را در قیامت زنده نخواهد کرد.]۷   از زبان اجنه در قرآن امده است: [و همانا برخی از ما صالح و نیکوکار هستیم و برخی بر خلاف آن و اعمال ما هم بسیار متفرق و مختلف است. و ما چنین دانسته ایم که هرگز بر قدرت خدا غلبه نتوانیم کرد و از محیط اقتدارش خارج نتوانیم شد.]۱۱ و۱۲[ و ما چون به آیات گوش فرا دادیم برخی ایمان آوردیم و برخی نیاوردیم و هر که به خدای خود ایمان آورد دیگر از هیچ نترسید.] ۱۳[ و از ما جنیان برخی مسلمان و برخی کافر و ستمکارند و آنان که اسلام آوردند راستی به راه رشد و ثواب شتافتند.]۱۴   جن:  چنانكه از مفهوم لغوى اين كلمه به دست مى آيد، موجودى است ناپيدا، و در قرآن مشخصات زيادى براى او ذكر شده، از جمله اينكه: 1ـ جن موجودى است كه از آتش آفريده شده، بر خلاف انسان كه از خاك آفريده شده است. «وخلق الجان من مارج من نار»(الرحمن/15) 2ـ داراى علم و ادراك و تشخيص حق از باطل، و قدرت منطق و استدلال است.(آيات مختلف سوره جن) 3ـ داراى تكليف و مسؤوليت است.(آيات سوره جن و سوره الرحمن) 4ـ گروهى از آنها مؤمن صالح، و گروهى كافرند. «و إنا منا الصالحون و منا دون ذلك»(جن/11) 5ـ آنها داراى حشر و نشر و معادند. «وأما القاسطون فكانوا لجهنم حطبا»(جن/15) 6ـ آنها قدرت نفوذ در آسمانها و خبرگيرى و استراق سمع داشتند، و بعدا از اين كار منع شدند و قدرت خود را از دست دادند. «و إنا كنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن يستمع الان يجد له شهابا رصدا»(جن/9) 7ـ آنها مي توانند با بعضى انسانها ارتباط برقرار كنند، و با آگاهى محدودى كه نسبت به بعضى از اسرار نهانى دارند، به اغواى انسانها بپردازند. «وإنه كان رجال من الإنس يعوذون برجال من الجن فزادوهم رهقا»(جن/6) 8ـ در ميان آنها افرادى يافت مى شوند كه از قدرت زيادى برخوردارند، همانگونه كه در ميان انسانها نيز چنين است. «قال عفريت من الجن أنا آتيك به قبل أن تقوم من مقامك» يعني يكى از گردنكشان جن به سليمان گفت من تخت ملكه سبا را، پيش از آنكه از جاى برخيزى، از سرزمين او به اينجا مى آورم.(نمل/39) 9ـ آنها قدرت بر انجام بعضى كارهاى مورد نياز انسان را دارند. «... و من الجن من يعمل بين يديه بإذن ربه ... يعملون له ما يشاء من محاريب و تماثيل و جفان كالجواب...» يعني گروهى از جن پيش روى سليمان به اذن پروردگار كار مى كردند، و براى او معبدها، تمثالها، و ظرفهاي بزرگ غذا تهيه مى كردند.(سبا/12-13) 10ـ خلقت آنها در روى زمين قبل از خلقت انسانها بوده است. «و الجان خلقناه من قبل»(حجر/27)   ويژگيهاى ديگري هم مي توان با جستجوي در قران و روايات از جن و جنيان بدست آورد. بعلاوه از آيات قرآن به خوبى استفاده مى شود كه، بر خلاف آنچه در بین عوام مشهور است که آنها را "از ما بهتران" مى دانند، انسان نوعى است برتر از جن؛ به دليل اينكه تمام پيامبران الهى از انسانها برگزيده شدند، و اين اجنه بودند كه موظف به ايمان به پيامبر اسلام و تبعيت از او شدند. اصولا واجب شدن سجده در برابر آدم(ع) بر شيطان، كه بنا به تصريح قرآن در آن روز از بزرگان طايفه جن بود (كهف/50)، دليل بر فضيلت نوع انسان بر نوع جن مى باشد.   با در نظر گرفتن مطالب فوق، به نكات ذيل نيز توجه نمائيد: الف) جن از آن جهت كه از حيث مادي، لطيف و از جنس آتش است، كارهايي مي تواند انجام بدهد كه انسان قادر به انجام آن نيست، و از اينرو از لحاظ قدرت، بر انسان برتري دارد. كما اينكه در قرآن كريم اشاره دارد كه انسانها در زمره گروه جن ها در آمده اند، نه بر عكس: «ويوم يحشرهم جميعا يا معشر الجن قد استكثرتم من الإنس ...» يعني در آن روز كه [خدا] همه آنها را جمع و محشور مي سازد، [مي گويد:] اي جمعيت [شيطان و] جن! شما با طلب فزوني بر انسانها افراد زيادي از آنها را گمراه كرديد... (انعام/128) مفسرين اين آيه را ناظر بر تسخير و امثال آن دانسته اند. بنابراين، در تسخير جن و مثل آن اين جن است كه بر انسان سيطره پيدا مي كند، نه انسان بر جن. ب) انسان بر جن برتري داشته و اشرف مخلوقات است. از اينرو نبايد خود را تحت تسخير آنان قرار دهد. لذا آنچه امروزه به نام تسخير جن ناميده مي شود ـ بدون آن كه وقوع آن را انكار كنيم ـ هم از نظر ماهيت تسخير انسان است و نه جن، هم ار نظر ارزشي كار صحيحي نيست، چرا كه تسخير كننده با آن، در حقيقت، جن را بر خود مسلط كرده است. ج) معمولا، جن هاي صالح به دنبال رابطه با انسان نيستند، بلكه در پي انجام تكاليف الهي خود هستند؛ ولي جن هاي ناصالح با انسان رابطه برقرار كرده و در مقابل اطلاعات و يا خدماتي كه به انسان مي رسانند، از او تقاضاي انجام اعمال خلاف و گناهان كبيره اي ـ همچون بي احترامي به مقدسات و … ـ مي كنند. گاهي از شروط ارتباط انسان با آنها، انجام چنين اعمالي است، و حتي جن ها از اين طريق انسان را به كفر كشانده و او را گمراه مي كنند؛ كما اينكه در آيات قرآن به آن اشاره شده، مانند آيه شريفه: «وأنه كان رجال من الإنس يعوذون برجال من الجن فزادوهم رهقا» يعني اينكه مرداني از بشر به مرداني از جن پناه مي بردند، و آنها سبب افزايش گمراهي و طغيانشان مي شدند.(جن/6) و همچنين آيه شريفه: «قالوا سبحانك أنت ولينا من دونهم بل كانوا يعبدون الجن أكثرهم بهم مؤمنون» يعني آنها ـ يعني ملائكه ـ مي گويند: [خدايا] تو منزهي [از اينكه همتايي داشته باشي] تنها تو ولي و ياور مايي، نه آنها ـ يعني كفار ـ [ما را پرستش نمي كردند] بلكه جن را پرستش مي نمودند، و اكثرشان به آنها ايمان داشتند.(سبأ/41) د) بله انسانهاي كمال يافته اي هستند كه با جن ها رابطه داشته و جن در خدمت آنها است، ولي اين يك موهبت و عنايت خاصي است كه خداوند نسبت به آنها دارد، والا آنها سعي در تسخير جن و … نداشته اند. بر خلاف ديگران كه از راه و بي راهه سعي مي كنند تا با جن رابطه برقرار كرده و او را تسخير كنند، در حالي كه در واقع اين جن است كه بر آنها مسخر مي شود. بنابراين تسخير جن از راههاي اكتسابي، امري باطل است و در حقيقت خود انسان به تسخير جن در مي آيد، و به دنبال آن سختي ها و مشكلات زيادي در زندگي پيدا مي شود. ويژگيهاى جن از نظر قرآن گفتارى پيرامون جن (آنچه در باره جن در آيات قرآن آمده است) كلمه"جن"به معناى نوعى از مخلوقات خداست كه از حواس ما مستورند، و قرآن‏كريم وجود چنين موجوداتى را تصديق كرده، و در آن باره مطالبى بيان كرده: اول اينكه: اين نوع از مخلوقات قبل از نوع بشر خلق شده‏اند. دوم اينكه: اين نوع مخلوق از جنس آتش خلق شده‏اند، همچنان كه نوع بشر از جنس‏خاك خلق شده‏اند، و در اين باب فرموده: "و الجان خلقناهم من قبل من نار السموم" (1) . سوم اينكه: اين نوع از مخلوقات مانند انسان زندگى و مرگ و قيامت دارند، و در اين‏باب فرموده: "اولئك الذين حق عليهم القول فى امم قد خلت من قبلهم من الجن و الانس" (2) . و چهارم اينكه: اين نوع از جانداران مانند ساير جانداران نر و ماده و ازدواج و توالد وتكاثر دارند، و در اين باره فرموده: "و انه كان رجال من الانس يعوذون برجال من الجن" (3) . پنجم اينكه: اين نوع مانند نوع بشر داراى شعور و اراده است، و علاوه بر اين، كارهايى‏سريع و اعمالى شاقه را مى‏توانند انجام دهند، كه از نوع بشر ساخته نيست، همچنان كه درآيات مربوطه به قصص سليمان(ع)و اينكه جن مسخر آن جناب بودند، و نيز در قصه‏شهر سبا آمده است. ششم اينكه: جن هم مانند انس مؤمن و كافر دارند، بعضى صالح و بعضى ديگرفاسدند، و در اين باره آيات زير را مى‏خوانيم"و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون" (4) ، "اناسمعنا قرانا عجبا يهدى الى الرشد فامنا به" (5) ، "و انا منا المسلمون و منا القاسطون" (6) ، "و انامنا الصالحون" (7) ، و"قالوا يا قومنا انا سمعنا كتابا انزل من بعد موسى مصدقا لما بين يديه ............................................ (1)جن را ما قبلا از آتشى سموم آفريده بوديم.سوره حجر، آيه 27. (2)اينان كسانيند كه همان عذابهايى كه امت‏هاى گذشته جنى و انسى را منقرض كرده بود، برايشان حتمى شده.سوره احقاف، آيه 18. (3)و اينكه مردانى از انس بودند كه به مردانى از جن پناه مى‏بردند.سوره جن، آيه 6. (4)من جن و انس را خلق نكردم مگر براى اينكه مرا عبادت كنند.سوره ذاريات، آيه 56. (5)سوره جن، آيه 1 و 2. (6)سوره جن، آيه 14. (7)سوره جن، آيه 11. جن چیست( کیست)؟ فرموده قرآن کریم درباره جن اینگونه است: نخست اینکه: این نوع از آفریدگان پیش از نوع بشر خلق شده‏اند. دوم اینکه: این نوع آفریدگان از جنس آتش خلق شده‏اند، همچنان که نوع بشر از جنس‏خاک خلق شده‏اند، و در این باب فرموده: "جان را ما قبلا از آتشی سموم آفریده بودیم" (۱) . سوم اینکه: این نوع از مخلوقات مانند انسان زندگی و مرگ و رستاخیز دارند، و در این‏باب فرموده: "اینان کسانیند که همان عذابهایی که امت‏های گذشته جنی و انسی را منقرض کرده بود، برایشان حتمی شده" (۲) . و چهارم اینکه: این نوع از جانداران مانند سایر جانداران نر و ماده و ازدواج و توالد وتکاثر دارند، و در این باره فرموده: "و اینکه مردانی از انس بودند که به مردانی از جن پناه می‏بردند" (۳) . پنجم اینکه: این نوع مانند نوع بشر دارای شعور و اراده است، و علاوه بر این، کارهایی ‏سریع و اعمالی شاقه را می‏توانند انجام دهند، که از نوع بشر ساخته نیست، همچنان که درآیات مربوطه به قصص سلیمان و اینکه جن مسخر آن جناب بودند، و نیز در قصه‏شهر سبا آمده است. ششم اینکه: جن هم مانند انس مؤمن و کافر دارند، برخی صالح و بعضی دیگر فاسدند، و در این باره آیات زیر را می‏خوانیم"من جن و انس را خلق نکردم مگر برای اینکه مرا عبادت کنند" (۴). جن اگرچه موجودی است که قدرت انجام کارهای استثنایی و فوق العاده را دارد ولی از نظر وجودی، ضعیفتر از انسان و تحت تسخیر اوست؛ چنان که میدانیم همین موجودات در حکومت حضرت سلیمان پیامبر خداوند در تحت سلطه او بودند. پیامبری که از جنس انسانها برانگیخته شود پیامبر جنیان نیز هست.   امامان معصوم علیه السلام که به اذن خداوند، قدرت تصرف بر هر چیزی را دارند، بر جنیان نیز مسلط هستند. در تاریخ زندگانی ائمه علیهم السلام موارد متعددی در این مورد به چشم می خورد. گاهی نیز خود جنیان برای انجام خدمت و کمک اعلام آمادگی مینمودند، و پرسشهای دینی و مشکلات خود را با مراجعه به امام برطرف میکردند، زیرا امام برای گروه جن نیز امام است. خلاصه سخن آن که جنیان در تکلیف و مسؤولیتها و اختیار و اراده و ثواب و عقاب و رهسپار شدن به سوی بهشت و یا فرو افتادن در دوزخ با آدمیان یکسان هستند.     ويژگيهاي مهم جن بطور بسيار خلاصه از ديدگاه قرآن كريم 1- جن موجوداتي نامرئي كه از شعله هاي آتش آفريده شده است.   2-جن داراي علم اداراك و شخصيتي خوب و بد است.   3-جن داراي قدرت منطق و استدال است.   4-جنيان خوب و بد را تشخيص مي دهند.   5-جن داراي تكليف و مسئوليت در مقابل خداوند است.   6-جن داراي حشر ونشر و معادند.   7-جن هم مومن دارد هم كافر.   8-در بعضي از جنيان قدرت بالاي وجود دارد.   9-خلقت جنيان در روي زمين قبل از انسان بوده است.   10- جنيان قادر برانجام بعضي از كار هاي مورد نياز انسانها  هستند.     مسیحیت: آنگونه که از باورهای مسیحی برمی آید مسیحیان به وجود جن معتقد بوده و آنها را «ارواح خبیث» یا «ارواح شیطانی» میدانند. در بسیاری از آیات عهد عتیق و عهد جدید از جن، اجنه و شیطان و ابلیس به صراحت نام برده شده است از جمله لاویان ۱۹:۳۱ و ۲۰:۶، اول سموئل ۲۸:۳ و ۲۸:۹ و ۲۸:۷ اول تواریخ ۱۰:۱۳، متی ۴:۱ و ۱۲:۲۲، لوقا ۴:۵ و ۸:۱۲  و  یوحنا  8  ضمنا جنگیری جزء اموری است که کلیسای کاتولیک به صورت تخصصی آن را انجام میدهد و در حال حاضر پاپ بندیکت شانزدهم از آن حمایت میکند و انجمن بین المللی جن گیران برای همین موضوع توسط پدر گابریل آمرث تاسیس شده است.  

 

   برخي از اسامي جنيان:    

دختران شیطان:   1- هفاف 2 - زلنبور 3 - ولّها 4 - أبيض 5 - أعور 6 - داسم 7 - مطرش 8 - دهّار   9 - الأجنبياتتمريح 10 - لاقيس 11 - مقلاص 12- اقبض و ...  

اسامي بعضي از قبايل اجنه:   1 - بنى القماقم 2 - بنى النعمان 3 - بنى قيعان 4 - بنى دهمان 5 - بنى غيلان   ۶ - الشماشقة <

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ | نوشته شده توسط: امیر در: شنبه 11 آذر 1391برچسب:,| نظرات  :

 

 
منوي اصلي

ارشيو مطالب


آذر 1391
موضوعات مطالب
-عکس
لينک دوستان
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان LOVE و آدرس armilove.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

 
لينك هاي روزانه
- حمل و ترخیص خرده بار از چین

حمل و ترخیص چین

جلو پنجره اسپرت

الوقلیون

جستجو

     Search

طراح قالب
Template By: LoxBlog.Com